Шокът от бъдещето не е толкова брутален както внезапното пробуждане. Години теоритизирах журналистиката в интернет. Изгубих нишката в липсата на практикум и технически умения.
Журналистиката на XXI век е работа в интегрирани медии. Конвергенцията на радио, телевизия, печат, агенции. Социалните медии са перфектната информационна агенция.
Новият журнализъм и новите журналисти са продукт на социо-културните промени на живота в информационното общество.
Свят без идеологии, подчинен на пазарните правила на маркетинга и рекламата. Продуктово позициониране. Всеки един от нас е част от определена социо-културна група. Сегмент от обществото. Определена публика на медиите. Потребител на новини и информация.
Ролята на масмедиите отдавна отшумя. Масовото общество, характерно за индустриализма вече не съществува. Опити за манипулация на отделни маси хора все още се правят.
Масова комуникация, или по-точно сегментиране. Информационното общество е индивидуалистично. В центъра е личността, индивида, индивидуалната свобода. Свободата на словото и на мисълта са висша ценност. Останалото е пазар. Сам избираш кои точно обувки ще си купиш. Код за идентичност.